Jeśli zawsze będziemy odpowiednio dbać o trawnik, to możemy być pewni, że stworzymy sobie przyjemne…
Prowadzenie własnego biznesu w dobie koronawirusa staje się bardzo trudne. Handel coraz częściej przenosi się do internetu, dlatego też to właśnie tutaj należałoby rozważyć otwarcie sklepu. Problem w tym, że większość branż czuje już przesyt: branża odzieżowa, kosmetyczna czy nawet księgarska. Dobrze zatem rozważyć otwarcie sklepu internetowego z artykułami spożywczymi – słodyczami, które każdy z nas uwielbia i wbrew temu co większość twierdzi, każdy ma w domu jakiś zapas słodyczy „na czarną godzinę”.
Handel artykułami spożywczymi – słodyczami wydaje się być dobrym pomysłem ze względu na to, iż słodycze same w sobie zwykle mają stosunkowo długą datę ważności, dlatego nie będziemy ponosić bardzo dużych strat z powodu niesprzedania towaru. Taka sytuacja ma bowiem miejsce w przypadku warzyw i owoców (te należy sprzedać w ciągu jednego dnia, co w internecie może być trudne), nabiału (data ważności wynosi zaledwie kilka dni, w dodatku nabiał wymaga specjalistycznego przechowywania, co generuje koszty), mięsa czy ryb. Artykuły spożywcze – słodycze można w łatwy sposób przechowywać – w zasadzie jedyną słodkością, która wymaga specjalnego podejścia, jest czekolada. Czekoladę należy przechowywać w odpowiedniej temperaturze, szczególnie latem, aby nie stopniała. Artykuły spożywcze – słodycze to uwielbiane przez niemal wszystkich przekąski. Nawet, jeśli nie jemy ich na co dzień, zawsze mamy w domu jakiś zapas na tak zwaną czarną godzinę bądź na czas, kiedy przyjadą do nas goście. Dodatkowo większość z nas uwielbia odkrywać nowe, słodkie smaki, dlatego chętnie eksperymentujemy z nowinkami z rynku słodkości. Słodycze są bardzo przyjaznym towarem do sprzedaży, bowiem można postawić na różnego rodzaju produkty, a dodatkowo spróbować znaleźć stałych klientów, którzy będą kupować u nas słodycze na przykład na przyjęcia firmowe. Trudno bowiem wyobrazić sobie spotkanie służbowe bez ciasteczka czy czekolady – poczęstunek jest zwyczajnie w dobrym tonie, dlatego w niemal każdej firmie zawsze możemy znaleźć jakieś zapasy słodyczy.
Zanim otworzymy sklep z artykułami spożywczymi – słodyczami, dobrze jest zastanowić się, jakim dokładnie towarem chcemy handlować. Słodycze to bardzo rozbudowana kategoria spożywcza, dlatego też nie sposób pomieścić wszystkich produktów w naszym sklepie. Możemy postawić na tradycyjne słodycze znanych marek bądź te bardziej ekskluzywne, lecz także droższe. Możemy też zająć się importem słodyczy zagranicznych, na przykład niemieckich, które cieszą się w Polsce ogromną popularnością. Tego typu działanie jest jednak bardzo pracochłonne i wymaga doświadczenia w biznesie oraz znajomości rynku, dlatego na początek lepiej postawić na sprawdzone, rodzime produkty, które możemy zakupić bezpośrednio u producenta lub w hurtowni. Sklep internetowy z artykułami spożywczymi – słodyczami wymaga założenia działalności gospodarczej – można zrobić to w ciągu jednego dnia przez internet. Należy również znaleźć biuro rachunkowe do obsługi naszej księgowości, a także informatyka, który pomoże nam – przynajmniej w początkowym etapie – założyć sklep oraz wprowadzić do niego wszystkie produkty. Dodatkową koniecznością jest znalezienie dostawcy słodyczy – tutaj można postawić na hurtownie bądź innego rodzaju punkty oferujące sprzedaż hurtową. W przypadku sklepu internetowego nie ma konieczności znalezienia miejsca, w którym będziemy prowadzić handel, jednak musimy wygospodarować przestrzeń, w której będziemy magazynować towary. Może to być wydzielone pomieszczenie w naszym domu bądź wynajęta hala, jednak pamiętajmy, że musi ona spełniać standardy sanepidu.
Po założeniu sklepu pozostaje pytanie, jak wybić się w internecie? Oczywiście nie ma lepszego sposobu, niż dobra reklama, najlepiej internetowa. Podstawą jest pozycjonowanie sklepu w taki sposób, aby znalazł się on jak najwyżej w wyszukiwarce. Nowym klientom można na początku zaproponować różnego rodzaju promocje, kody rabatowe czy udział w programach lojalnościowych – pozwoli to przywiązać i przekonać do siebie klienta. Choć sklepów internetowych ze słodyczami nie ma wcale aż tak dużo, lepiej zawczasu działać i postawić na właściwą reklamę. Niestety, bez niej sklep nie ma większych szans na powodzenie. W tym celu najlepiej – przynajmniej na początku – zatrudnić profesjonalistę, który we właściwy sposób zajmie się rozreklamowaniem naszego sklepu z artykułami spożywczymi – słodyczami. Z czasem warto również postawić na rozwój sklepu w kontekście zwiększenia dostępnego asortymentu. Można na przykład zająć się wspomnianym wyżej importem słodyczy z zagranicy, co z pewnością pomoże zdobyć nam nowych klientów. Na tego typu decyzje przyjdzie jednak czas, jeśli nasz sklep z artykułami spożywczymi – słodyczami przyniesie oczekiwane przychody, a my będziemy w dalszym ciągu chcieli się rozwijać. Warto pamiętać, że docelową grupą klientów powinny być nie tylko osoby fizyczne, ale i firmy, które chętnie kupują słodycze na przykład dla swoich kontrahentów jako prezenty.